banner



Sc Zoo Is Put on Lockdown as Orangutan Escapes – Again Where Would He Go This Time

خبرگزاري آريا - علما و دانشمندان مسيحي بسياري به شکلي متواضعانه پيرامون نهج‌البلاغه و اميرالمومنين(ع) به تأليف کتاب و بيان نظرات خود پرداخته‌اند از جمله اين افراد پرفسور هانري کربن، جرج جرداق، کرنيکو و استاد امين نخله مي‌باشند.
به گزارش جام نيوز، نهج‌البلاغه به عنوان يک اثر جاودان، درسنامه زندگي فردي و اجتماعي، فرهنگي، مديريتي، تربيتي و منبعي براي سير و سلوک معنوي است.

در خصوص عظمت و بزرگي، ويژگي‌ها و اعجازهاي زيباي نهج‌البلاغه، علما، دانشمندان و اديبان بسياري سخن گفته‌اند که در ادامه ديدگاه برخي انديشمندان مسيحي از جمله پرفسور هانري کربن، جرج جرداق، کرنيکو و استاد امين نخله پيرامون نهج‌البلاغه را از نظر مي‌گذرانيد؛
پروفسور هانري کربن، محقق، فيلسوف و شرق‌شناس معروف فرانسوي
وي درباره نهج‌البلاغه اين طور بيان مي‌کند: بعد از قرآن و احاديث پيامبر اسلام(ص)، نهج‌البلاغه در درجه اول اهميت قرار دارد. بايد گفت به طور کلي، اين تنها به قلمرو حيات مذهبي تشيع محدود نيست، بلکه تفکر فلسفي شيعه نيز به آن وابسته است و از آن مايه مي‌گيرد. از اينرو بايد نهج‌البلاغه را از مهم‌ترين سرچشمه‌هايي به شمار آورد که متفکران شيعه پيوسته از آن سيراب گشته‌اند. (تاريخ فلسفه اسلامي، صفحه 80).
جرج جرداق، نويسنده و اديب مسيحي
وي که به اعتراف خود بيش از 200 بار کتاب نهج‌البلاغه را خوانده و در آن انديشيده است، در مجموعه شش جلدي که در وصف اميرالمومنين(ع) به نام «الامام علي، صوت العدالة الانسانية» به رشته تحرير درآورده، مي‌نويسد: آيا در تاريخ مشرق زمين، هيچ به سراغ نهج‌البلاغه رفته‌ايد؟ نهج‌البلاغه‌اي که از فکر و خيال و عاطفه، آياتي به دست مي‌دهد که تا انسان هست و تا خيال و عاطفه و انديشه انساني وجود دارد، با ذوق بديع ادبي- هنري او پيوند ناگسستني خواهد داشت. سخناني به هم پيوسته و هماهنگ، جوشان از درکي عميق و بينشي ژرف، لبريز از شور واقعيت و گرمي حقيقت و سرشار از اشتياق تمام براي شناخت ماوراي اين حقيقت.
سخناني زيبا و نغز که زيبايي موضوع و بيان، چنان در آن به هم آميخته که تعبير با مدلول و شکل با معنا يکي شده‌اند، هم‌چنان که حرارت با آتش و نور با خورشيد و هوا با هوا يکي هستند. بشر نيز در مقابل آن، همچون موجودي است که در برابر سيلي خروشان، دريايي پرموج، توفاني سرکش يا گردبادي تند قرار گرفته باشد، نمي‌تواند به شمار آيد.
نهج البلاغه بياني است رساتر از هر رسا و پاره‌اي است از يک تنزيل! و پيوند ناگسستني با اصول ادب انساني دارد و تا آنجا اوج مي‌گيرد که درباره آن گفته‌اند: بياني است فروتر از کلام خداوند و فراتر از گفتار بشري (امام علي(ع)، صداي عدالت انساني، جرج جرداق، ترجمه سيدهادي خسروشاهي).
کرنيکو، استاد انگليسي ادبيات در دانشگاه عليگر هند
وي مي‌گويد: قرآن برادر کوچکي دارد به نام نهج‌البلاغه؛ آيا کسي مي‌تواند مانند اين برادر کوچک بياورد تا ما را مجال بحث از برادر بزرگ(يعني قرآن) و امکان آوردن نظير آن باشد؟ (نهج‌البلاغه و گردآورنده آن، صفحه 273).
استاد امين نخله، انديشمند و روزنامه‌نگار لبناني
وي در جواب شخصي که از او خواسته بود تا يک‌صد جمله از نهج‌البلاغه را برايش انتخاب کند، مي‌نويسد: به خدا قسم نمي‌دانم که چگونه از ميان صدها کلمه گهربار،صد کلمه آن را انتخاب کنم! من از انتخاب يک کلمه آن هم عاجزم، زيرا اين کار درست به اين مي‌ماند که دانه ياقوتي را از کنار دانه‌هاي ديگر بردارم. به هر حال، اين کار را کردم، در حالي که دستم ياقوت‌هاي درخشنده را زير و رو مي‌کرد و چشمانم از پرتو نور آنها خيره مي‌شد. نمي‌تواني باور کني که به علت تحير و سرگرداني که در انتخاب هر يک از اين کلمه‌ها داشتم، با چه مشکلي هر کلمه‌اي را از اين معدن بلاغت بيرون آوردم (پيرامون نهج‌البلاغه، علامه شهرستاني، صفحه 57).
وي در جاي ديگر تاکيد مي‌کند: هر گاه کسي بخواهد بيماري نفس خود را درمان کند، بايد به گفتار امام در نهج‌البلاغه روي آورد و راه و روش زندگي را از پرتو اين کتاب ارزشمند بياموزد (مصادر نهج‌البلاغه، صفحه 100).
ايکنا

تبلیغات در خبربان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک‌های ویژه:

  • لینک وبسایت شما در این جایگاه
خبر بعدی:

عکس روز| مام میهن فرا می‌خواند

مجسمه یادمان «مام میهن فرامی‌خواند» در سال ۱۹۶۷ برای یادبود «نبرد استالینگراد» ساخته شد که از طولانی‌ترین و  مرگبارترین نبردهای در جبهه شرقی جنگ جهانی دوم میان ارتش سرخ شوروی و ارتش آلمان نازی بود.

REUTERS/Kirill Braga

کد خبر 675069 برچسب‌ها روسیه عکس روز-عکس هفته

shearerforescon.blogspot.com

Source: https://khabarban.com/14677923/%D9%86%D9%88%D9%8A%D8%B3%D9%86%D8%AF%D9%87_%D9%85%D8%B3%D9%8A%D8%AD%D9%8A_%DA%A9%D9%87_200_%D8%A8%D8%A7%D8%B1_%D9%86%D9%87%D8%AC_%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%BA%D9%87_%D8%B1%D8%A7_%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF

0 Response to "Sc Zoo Is Put on Lockdown as Orangutan Escapes – Again Where Would He Go This Time"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel